Strategiatyön suurin ongelma ei ole työkalut tai prosessi, eikä strategian toteutus – vaan strategisen ajattelun puute.

 

Strateginen ajattelu ei ole suurten megatrendien pohtimista tai pilvilinnojen ja visioiden rakentamista – vaan se on valintoja, joilla rakennetaan erottuvaan asiakasarvoon perustuva kilpailuetu. Piste.

 

Miten strategiaremontti toteutetaan käytännössä?

1. Strategian merkitys ja sisältö kuntoon!
✅ Erottuvan asiakasarvon tunnistaminen ja määrittäminen.
✅ Kilpailuedun tunnistaminen ja määrittäminen.

📌 ”Strategia on valintoja, joilla rakennetaan erottuvaan asiakasarvoon perustuva kilpailuetu.”

 

2. Strategiaviestintä kuntoon!
✅ Ymmärrättekö organisaationne sisällä erottuvan asiakasarvon ja kilpailuedun?
✅ Osaatteko viestiä erottuvan asiakasarvon ja kilpailuedun asiakkaille?

📌 ”Strategiaviestinnän tärkein asia on tehdä selväksi erottuva asiakasarvo ja kilpailuetu.”

 

3. Strategian edellyttämät kyvykkyydet kuntoon!
✅ Kilpailukykyyn ja kilpailuetuun liittyvien kyvykkyyksien tunnistaminen ja kehittäminen.
✅ Strategian toteutukseen ja johtamiseen liittyvien kyvykkyyksien tunnistaminen ja kehittäminen.

📌 ”Kyvykkyys on enemmän kuin yksilön tieto, taito tai ominaisuus.”

 

4. Strategian toteutus ja johtaminen kuntoon!
✅ Strategian johtamisjärjestelmän ja johtamiskäytäntöjen kehittäminen ja käyttöönotto.
✅ Kyvykkyys johtaa saumattomasti yhdessä strategiaa, organisaation suorituskykyä, kulttuuria ja ihmisiä.

📌 ”Strategiaa ei jalkauteta. Strategiaa johdetaan tai ollaan johtamatta.”

 

 

Mitä hyötyjä saat strategiaremontista?

✔ Strategian, joka on strategia.
✅ Erottuvan asiakasarvon määrittäminen.
✅ Kilpailuedun määrittäminen.

✔ Strategian, joka toteutuu käytännössä.
✅ Kyvykkyyksien kehittämisen keinoin.
✅ Johtamisen kehittämisen keinoin.

 

Milloin saat eniten hyötyä strategiaremontista?

🔴 Jos strategiasi ei ole strategia.
📌 Erottuvaa asiakasarvoa ei ole määritelty.
📌 Kilpailuetua ei ole määritelty.

🔴 Jos strategiasi ei toteudu käytännössä.
📌 Ongelmia strategian toteutukseen liittyvissä kyvykkyyksissä.
📌 Ongelmia strategian johtamisessa ja johtamiseen liittyvissä kyvykkyyksissä.

 

Miten strategiatyön ongelmat laitetaan kuntoon?

🚀 1. Kirkasta erottuva asiakasarvo ja kilpailuetu
👉 Mitä erottuvaa arvoa tuotatte, joka erottaa teidät asiakkaan silmissä muista toimijoista?

🚀 2. Tee selkeitä valintoja
👉 Mihin keskitytte – ja mistä luovutte?

🚀 3. Konkretisoi strategian toimeenpano ja johtamisjärjestelmä
👉 Mitä tekemistä teillä syntyy? Miten edistymistä seurataan ja mitataan?

🚀 4. Ota strategia johtamisen välineeksi
👉 Strategia ei ole suunnitelma, vaan se elää arjen päätöksissä ja toiminnassa – ja ohjaa kaikkea tätä edellä mainittua.

 

Haluatko kuulla lisää strategiaremontista?

Rakennetaanko Teille kilpailuetu, joka tekee Teistä ylivoimaisen toimijan asiakkaan silmissä? Minulla on tähän valmis, toimiva ja testattu konsepti.

 

📞 Tomi Kasurinen, 050 3615121

📧 tomi.kasurinen@dreamleader.fi
🌐 https://www.dreamleader.fi/strategiatyon-kehittaminen/

🌐 Tutustu strategiaremontin käytännön toteutukseen tästä.

 

Haluatko varata ajan keskusteluun kanssani? 

Valitse Sinulle sopiva keskusteluaika:

https://dreamleader.pipedrive.com/scheduler/kedkMFw/uuden-ajan-johtamisen-ja-tyoyhteison-kehittaminen

 

Haluatko päästä nopeasti ja helposti eroon perinteisen strategiatyön ongelmista?

 

Lue lisää: Saisiko olla strategia, joka on strategia – ja joka toteutuu käytännössä?

 

Onko Teillä tarvetta strategiaremontille? Haluatteko strategian, joka on strategia – ja joka toteutuu käytännössä?

 

 

☑️ Löydät keinoja strategian, suorituskyvyn, kulttuurin ja ihmisten johtamisen tulokselliseen ja vaikuttavaan kehittämiseen uuden ajan johtamisen ja työyhteisön kehittämisen oppaistani:

 

Oppaat