Strategiatyön suurin ongelma ei ole työkalut tai prosessi, eikä strategian toteutus – vaan strategisen ajattelun puute.
Strateginen ajattelu ei ole suurten megatrendien pohtimista tai pilvilinnojen ja visioiden rakentamista – vaan se on valintoja, joilla rakennetaan erottuvaan asiakasarvoon perustuva kilpailuetu. Piste.
Miten strategiaremontti toteutetaan käytännössä?
1. Strategian merkitys ja sisältö kuntoon!
✅ Erottuvan asiakasarvon tunnistaminen ja määrittäminen.
✅ Kilpailuedun tunnistaminen ja määrittäminen.
📌 ”Strategia on valintoja, joilla rakennetaan erottuvaan asiakasarvoon perustuva kilpailuetu.”
2. Strategiaviestintä kuntoon!
✅ Ymmärrättekö organisaationne sisällä erottuvan asiakasarvon ja kilpailuedun?
✅ Osaatteko viestiä erottuvan asiakasarvon ja kilpailuedun asiakkaille?
📌 ”Strategiaviestinnän tärkein asia on tehdä selväksi erottuva asiakasarvo ja kilpailuetu.”
3. Strategian edellyttämät kyvykkyydet kuntoon!
✅ Kilpailukykyyn ja kilpailuetuun liittyvien kyvykkyyksien tunnistaminen ja kehittäminen.
✅ Strategian toteutukseen ja johtamiseen liittyvien kyvykkyyksien tunnistaminen ja kehittäminen.
📌 ”Kyvykkyys on enemmän kuin yksilön tieto, taito tai ominaisuus.”
4. Strategian toteutus ja johtaminen kuntoon!
✅ Strategian johtamisjärjestelmän ja johtamiskäytäntöjen kehittäminen ja käyttöönotto.
✅ Kyvykkyys johtaa saumattomasti yhdessä strategiaa, organisaation suorituskykyä, kulttuuria ja ihmisiä.
📌 ”Strategiaa ei jalkauteta. Strategiaa johdetaan tai ollaan johtamatta.”
Mitä hyötyjä saat strategiaremontista?
✔ Strategian, joka on strategia.
✅ Erottuvan asiakasarvon määrittäminen.
✅ Kilpailuedun määrittäminen.
✔ Strategian, joka toteutuu käytännössä.
✅ Kyvykkyyksien kehittämisen keinoin.
✅ Johtamisen kehittämisen keinoin.
Milloin saat eniten hyötyä strategiaremontista?
🔴 Jos strategiasi ei ole strategia.
📌 Erottuvaa asiakasarvoa ei ole määritelty.
📌 Kilpailuetua ei ole määritelty.
🔴 Jos strategiasi ei toteudu käytännössä.
📌 Ongelmia strategian toteutukseen liittyvissä kyvykkyyksissä.
📌 Ongelmia strategian johtamisessa ja johtamiseen liittyvissä kyvykkyyksissä.
Miten strategiatyön ongelmat laitetaan kuntoon?
🚀 1. Kirkasta erottuva asiakasarvo ja kilpailuetu
👉 Mitä erottuvaa arvoa tuotatte, joka erottaa teidät asiakkaan silmissä muista toimijoista?
🚀 2. Tee selkeitä valintoja
👉 Mihin keskitytte – ja mistä luovutte?
🚀 3. Konkretisoi strategian toimeenpano ja johtamisjärjestelmä
👉 Mitä tekemistä teillä syntyy? Miten edistymistä seurataan ja mitataan?
🚀 4. Ota strategia johtamisen välineeksi
👉 Strategia ei ole suunnitelma, vaan se elää arjen päätöksissä ja toiminnassa – ja ohjaa kaikkea tätä edellä mainittua.
Haluatko kuulla lisää strategiaremontista?
Rakennetaanko Teille kilpailuetu, joka tekee Teistä ylivoimaisen toimijan asiakkaan silmissä? Minulla on tähän valmis, toimiva ja testattu konsepti.
📞 Tomi Kasurinen, 050 3615121
📧 tomi.kasurinen@dreamleader.fi
🌐 https://www.dreamleader.fi/strategiatyon-kehittaminen/
🌐 Tutustu strategiaremontin käytännön toteutukseen tästä.
Haluatko varata ajan keskusteluun kanssani?
Valitse Sinulle sopiva keskusteluaika:
Haluatko päästä nopeasti ja helposti eroon perinteisen strategiatyön ongelmista?
Lue lisää: Saisiko olla strategia, joka on strategia – ja joka toteutuu käytännössä?
☑️ Löydät keinoja strategian, suorituskyvyn, kulttuurin ja ihmisten johtamisen tulokselliseen ja vaikuttavaan kehittämiseen uuden ajan johtamisen ja työyhteisön kehittämisen oppaistani:
Uudet kommentit